Alla inlägg under juli 2009

Av marianne - 15 juli 2009 20:22

Vaknade upp till ny solig dag.Idag har det varit riktigt hett ej under 23gr i skuggan.

Vi har varit ute o cyklat en lång runda idag på 3,5mil

Vi har varit nere vid ett fiskeläge som heter Ojmundsbod.Man kör ner vid Hamra ,det är oxå ett sånt ställe som inte är med bland turistfällorna.

Bilderna är från i måndags när Gitte o Sture var på besök,Tisdags när jag var ute på en runda o lite från dagens etapp.

Av marianne - 14 juli 2009 18:33

Det blev en tur till Klintehamn idag,vi gick omkring o tittade lite,bla.var vi inne i Hassela kollektivets affär o tittade,de har många olika saker en del egentillverkat,men mycket är sånt som man kan köpa överallt.

Efteråt körde vi upp till en utsiktsplats på Klinteberget,därifrån har man Klinte kyrkas torn i ögonhöjd,så ni förstår att det är högt.

När vi kom hem cyklade jag till Öja kyrka o tittade på det stora krusifixet som hänger där väldigt maffigt,Vidare blev det en titt på kastalen.

Sedan cyklade jag ner till ett fiskeläge som heter Unghanseskär,inget ställe som det är skyltat till man får läsa om det i böcker,som tipsar om smultronställen mycket fint med "steinvaistar"så långt ögat kan se.innan jag kom hem igen hade det blivit en runda på knappt 2mil.

Av marianne - 13 juli 2009 17:22

Vaknade upp till en strålande dag.Åt frukost o funderade på vad vi skulle göra,då ringde Gitte o sa att de tänkte komma ner o hälsa på.Alltid lika roligt o träffa dom.Vi hade en trevlig eftermiddag ,som gick alldelens för fort

De har nu kört upp mot Slite (ca 10mil).

Idag har det kommit många nya vagnar hit.Vi har skåningar som ligger precis nedanför oss de ska vara här en vecka sedan kör de norrut.De har aldrig varit på ön så de har mycket att se.

Allt är bra med oss o katterna.Hoppas allt är ok hemma oxå.

Kramizar tills vi hörs igen

Av marianne - 12 juli 2009 19:30

Idag har jag förutom gått upp till affären,inte gjort något.Bara suttit i solen o läst ut en bok o löst korsord.Det ska man ju oxå hinna med på semestern eller hur?

Det har kommit en hel del nya campare hit denna helgen.Många Gotlänningar har sina vagnar uppställda här,flera andra turister stannar bara några dar.Burgsvik ligger för långt från Visby föratt locka till sej "festfolket".

Vi har inte bestämt vad vi ska göra imorrn än men något ska det bli.

Vad får ni veta imorrnkväll.

(  bilderna jag la in igår var från Holmhällar jag har inte kommit underfund med hur jag ska få rubrikerna med,så småningom kanske jag lär mej)

Av marianne - 11 juli 2009 19:29

Vi vaknade upp till en strålande solskensdag.Efter frukost gick vi upp till Burgsviks marknad.Bara hantverkare härifrån ön.Hasse köpte honung o jag köpte en present till Sture,han har fyllt 60.

När vi fått i oss lite mat körde vi ner till Faludden,men där kom vi inte långt militären hade stängt av stora delar.

Färden gick vidare till Hamra krog,skulle se om Göran Ringbom hade gjort något som föll mej i smaken.Det hade han inte denna gången,så det blev ett billigt besök.

Vid Vändburgen gick solen i moln när vi kom ner,o vinden var inte skön så vi körde till Holmhällar istället.Där var det mycket skönare,där vandrade vi omkring lite mer än en timme,innan vi körde hem till campingen igen.

kramizar till er alla

Av marianne - 10 juli 2009 20:42

Hej nu har jag lagt in bilder hoppas ni kan se dom.Jag är ju inte så skicklig på det här med dator.kram

Av marianne - 10 juli 2009 19:13

Dagen har varit solig men blåsig.Vi har varit lata idag oxå,det enda som jag har gjort är o gå upp till affären.Har jag skrivit nåt  om campingen?En jättefin camping fräscha toa-duschutrymmen.Trevlig campingpersonal,bra service,jag fick tidningen levererad till husvagnen igår.(det får man inte i Slite).På tal om Slite så pratade vi med Sture idag de hade fått rejält med regn där igår,deras förtält hade klarat sej,men Richard hade visst haft vatten runt sig.Tur att vi var här nere o klarade oss bra från ovädret.

Imorrn ska vi ut o köra vart vet vi inte än.Tyvärr blåser det för mycket för o cykla.

Av marianne - 9 juli 2009 18:12

Hej alla vänner!

Idag har vi varit ute på några äventyr.Det har blåst mycket(ej stormat)

Regnet slutade här vid 8-tiden imorse,vi fick några skurar i em,annars har vi haft sol o moln.temp 17-19grader.På norra delen av ön har de fått stora regnmängder upp emot 100mm på ett ställe.Tur att vi slapp det.Ikväll blir det fortsatt slappt,(det blev ju en sen kväll igår)lite planerande av vad vi ska göra imorrn bara.

Kramizar till er alla

Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar