Alla inlägg under juli 2009

Av marianne - 8 juli 2009 23:18

Hej!Idag har vi varit i Visby o handlat.Vi var oxå uppe på nya väktargången,som de har byggt innanför ringmuren,vilken utsikt .

Efter ett par timmar började det o regna så vi körde vidare till Slite o hälsade på våra vänner.När vi kom tillbaka till Burgsvik åt vi middag sedan gick vi ner till receptionen o hörde på Dan oKjell en sångduo från När,där träffade vi ett par från Tomelilla,de skulle bara vara här en dag till ,så vi gav dom lite tips om sevärdheter,som vi vet om här på Sudret.

De säjer att det ska bli oväder imorrn så eventuellt får vi va hemma imorrn

iallafall  många kramizar till er alla tills vi hörs igen

Av marianne - 7 juli 2009 21:09

Idag har vi haft en solig dag med varierande blåst.Vi var ute på Närsholmen o gick där var det vindstilla.Det kallas även för Gotlands savann.Ett fint område som vi har besökt några gånger innan.Efter det körde vi upp till Ljugarn o raukarna vid Folhammar ett smultronställe vi har varit vid alla åren.Ikväll gick vi rundan som jag gick för ett par kvällar sen Hasse behövde ju oxå röra på sej lite efter maten.Nu är solen på väga ner bakom trädtopparna så det börjarkännas lite kyligt ute,i förtältet är det varmt o gott.

Kramitzar till er alla

Av marianne - 6 juli 2009 18:39

Idag har det regnat över hela ön.Vi körde in till Hemse för att handla.När vi kom dit så hade alla andra turister på södra delen tänkt desamma.Det var knökafullt i varenda affär,men vi fick tag på nästan allt som vi skulle ha.

En liten "promenix" har vi gjort vi gick upp till centrum 1.5 km.En enkel middag har vi just ätit (soppa  inte dumt när det är rått ute) bara 14grader
nu i kväll ,i em hade ca:17

kramar till er alla

Av marianne - 5 juli 2009 19:50

Idag har vi tagit det lugnt.Jag har varit ute o gått en runda på ca:6km

Nu väntar vi på att grannarna ska komma in.De är från Jämtland men har köpt hus i Hemse som de tillträde till på ons.de är här på campingen så länge.Väderprognos 19grader varmt inget regn lite kyliga vindar,men helt ok

Imorrn planerar vi att köra in till Hemse o handla lite.kram tills vi hörs igen imorrn

Av marianne - 4 juli 2009 20:24

Anlände till Visby i natt kl 24.00.Vi körde söderut o kom fram till rastplats Käldhagen vid halv 2tiden.kom i säng en halvtimme senare. Idag kom vi till campingen vid 8:a tiden Vi har fått en bra plats synd bara att vi inte ser havet,från husvagnen.När vi skulle sätta upp förtältet började det att regna(först några små stänk sen öppnade han den stora kranen) tur att vi hade fått upp tältduken.I em.skulle vi cykla en liten runda tänkte vi,men som vanligt var vi ute o "cyklade" missade den avtagsväg vi hade tänkt oss .Så rundan blev mycket längre,nästan ända ner till Hoburgen,men efter stenmuseet svängde vi av över Husrygg Gotlands högsta punkt.Waoooo vilken utsikt vi hade där.Cykelturen tog ca:4 timmar då hade vi cyklat nästan 4 mil istället för 1 som var meningen Som sagt så är det när man är ute o "cyklar".Middan är avklarad, vinet är upphällt ,vi lyssnar på underhållningen från baksidan av rec,(vem som sjunger vet jag inte).

Vi hörs imorrn kram till er alla från en som njuter av att äntligen ha fått

SEMESTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Av marianne - 3 juli 2009 18:49

Framme i Oskarshamn.Vi hade ösregn strax innan flygrakan till en bra bit över växjö.När vi stannade vid rastplats Sjöatorp var det ett par brandbilar där de tankade upp vatten i sina tankar de hade flera små skogsbränder att släcka.Hasse fick köra sista biten då körde vi igenom ett nytt ösregn men nu sitter vi i färjeläget o väntar på o bli insläppta i terminalen.Vädret är molnigt men rätt så varmt.Kram nästa gång hörs vi från Burgsvik

Av marianne - 1 juli 2009 20:16

Så är då nästan allt färdigpackat.Det som är kvar kan vi inte ta förrän på fre.

Hasse ska ju ha något att göra när jag jobbar mina sista timmar innan sem.

Har suttit o tittat i böcker på vandrings o cykelleder nere på Sudret det finns många o inga avstånd o tala om.Jag längtar tills vi kommer dit o kan se nya ställen som vi inte har varit på.En del ställen har vi kört till innan men det är annat o se det från en cykel.

Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar