Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Visby

Av marianne - 19 juli 2012 19:31

Vaknade till en solig morgon,en tur till Visby var inplanerad,så kl 10.30 tog vi bussen till stan.De hade sagt att det skulle bli regn så regnjackor o paraplyer var med,tur var det för det var mulet när vi kom fram.Lite fika på Siesta innan köprundan tog vid,finns ju alltid något o ta med sej hem.

Vi gick förbi Gästhamnen,inte alls så många båtar där som det brukar va v.29.De andra åren har det varit fullpackat där,men visst ligger där flera lyxyakter som man inte kan fatta hur folk har råd med.

Det började småregna när vi skulle åka hem,på vissa platser såg vi att det hade kommit mycket regn.I Burgsvik var vägarna torra,men duggregnet kom när vi steg av bussen,vi gick till Folkeryds o åt en pizza.Hemma vid husvagnen en koll i regnmätaren 1mm visade den,så någon skur hade det kommit under dagen.

Imorrn blir det hemresa,först ett besök hos våra vänner i Hemse,innan vi kör mot färjeläget.

Här festas det vilt under denna veckan.

Så här såg det ut igår när allt var nerpackat,vi lämnar efter oss en stor gul o jordig plats.Det ska väl synas att vi har varit här i en hel månad.

Tack för alla kommentarer.Jag tycker det är roligt o få dela med mej av mina upplevelser,från en ö som jag älskar.

Hoppas ni oxå har njutit.

Ha det gott alla vänner.

Kramiz till er alla

Ingen bild

Emma

19 juli 2012 20:14

Det har vi :) Riktigt fina bilder & du skriver så bra. Kram till er.. Ha en bra resa hemåt

skånepågen

20 juli 2012 08:34

Visby är fint. Mycket att titta på där.
Jo men vist, du har verkligen delat med dig av Gottland.